Verkeer
Verkeer | Rekening | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | -1.570 | -1.826 | -1.846 | -1.788 | -1.785 | -1.739 |
Baten | 1.525 | 1.077 | 1.427 | 1.077 | 1.427 | 1.077 |
Saldo van baten en lasten | -45 | -749 | -419 | -711 | -358 | -662 |
Dotatie | -349 | - | -117 | - | -117 | - |
Onttrekking | - | 233 | 58 | 274 | 41 | 274 |
Mutaties reserve | -349 | 233 | -59 | 274 | -76 | 274 |
Geraamd resultaat | -394 | -516 | -478 | -437 | -434 | -388 |
Lasten
Ten opzichte van de begroting 2021 hebben wij in 2022 circa € 20.400 meer op het programma Verkeer begroot. Dit effect heeft met de hierna volgende ontwikkelingen te maken:
Interne urendoorbelasting
De interne urendoorbelasting is € 24.400 hoger o.a. veroorzaakt door formatieuitbreiding.Overige diensten derden
De kosten voor inhuur derden zijn € 24.000 lager.Aanschaf materialen
De kosten voor aanschaf materialen (snelheidsremmers) in 2022 zorgt voor een verhoging van € 20.000.
Baten
Ten opzichte van de begroting 2021 hebben wij in 2022 circa € 350.000 meer op het programma Verkeer begroot. Dit effect heeft met de hierna volgende ontwikkelingen te maken:
De omzet van parkeren is € 350.000 hoger. Dit komt o.a. doordat in de even jaren de ontvangsten van de tweejarige vergunningen voor parkeren zijn. Hierdoor ontstaat in 2022 een voordeel ten opzichte van 2021.
Dotaties en Onttrekkingen
Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2022 wordt er € 59.000 gedoteerd. In 2021 was dit een onttrekking van € 233.000.